Vis enkelt innlegg
Gammel 30-04-12, 10:25   #2
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.521
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Spinoff] Sikring av passord o.l. på internett?

Opprinnelig lagt inn av Fløyel, her.

Så jeg lurer på ett par ting; Jeg har akkurat fått nye kort, med nye kortnr. disse er ikke registrert noe sted enda, jeg tenker på Ticketmaster, PayPal, Itunes, Spotify, Billettservice og denne type sider, og noen steder må en ha bankId for å gå videre. Hvor kritisk er det om slike sider blir hacket? Hvordan kan man sikre seg 99%?

Så vidt jeg vet vil det at kort blir misbrukt være en sak mellom deg, kortholder og delvis butikken. Jeg har opplevd noe svindel, og det har gått greit å rette opp i. Vi måtte politianmelde, da. Det som er viktig mener jeg er at man bruker færrest mulig kort på nett, kun kredittkort og at man faktisk leser fakturen nøye. Og selvsagt at man har en OK passordstrategi.

I og med at mye av dette med passordtyveri er automatisert vil det å legge til et superlett "salt" være nok til å gjøre passordet mye sikrere.
Eksempelvis, hvis mitt passord er: him_sitt_passord, vil det å ha passord som:
him_sitt_passord_paa_foreldreportalen,
him_sitt_passord_paa_amazon
him_sitt_passord_paa_spotify
være mye sikrere enn å ha samme passordet overalt

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat