Vis enkelt innlegg
Gammel 30-04-12, 20:44   #26
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva blir neste instans?

Opprinnelig lagt inn av LittLemen, her.

Det er vel ingen yrkesgrupper et flertall av befolkningen arbeider i? Men ansatte i skoleverket og barnehagene er en ganske stor yrkesgruppe. Vil tro andelen småbarnsforeldre i disse yrkene er omtrent som i andre yrker?

.

Flertallet er ikke lærere eller barnehageansatte, tror jeg definitivt man kan slå fast. Og det er ganske sikkert langt flere som har barn både i barnehage og på skole enn det er som er ansatt i barnehage eller skole.

At hele resten av småbarnsforeldrebefolkningen skal tilpasse seg hva som er bekvemt eller praktisk for lære og barnehageansatte, synes jeg er en snodig påstand, for å si det mildt. Jeg ser virkelig ingen grunn til at jeg, og alle andre foreldre med barn både i barnehage og skole, skal måtte ta dobbelt så mange dager fri fra jobb, fordi det er så vanskelig for lærere å ta fri halvparten så mange ganger. Ikke minst siden probemstillingen med å ta fri på planleggingsdager bare eksisterer i familier der begge foreldrene jobber i skole eller barnehage.

Det er mange yrkesgrupper som har verdifull arbeidstid, og det er mange yrkesgrupper ved siden av lære som har vansker med å ta fri fra jobb når det måtte være.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat