Sv: Hva blir neste instans?
Opprinnelig lagt inn av LittLemen, her.
Det er vel ingen yrkesgrupper et flertall av befolkningen arbeider i? Men ansatte i skoleverket og barnehagene er en ganske stor yrkesgruppe. Vil tro andelen småbarnsforeldre i disse yrkene er omtrent som i andre yrker?
.
Flertallet er ikke lærere eller barnehageansatte, tror jeg definitivt man kan slå fast. Og det er ganske sikkert langt flere som har barn både i barnehage og på skole enn det er som er ansatt i barnehage eller skole.
At hele resten av småbarnsforeldrebefolkningen skal tilpasse seg hva som er bekvemt eller praktisk for lære og barnehageansatte, synes jeg er en snodig påstand, for å si det mildt. Jeg ser virkelig ingen grunn til at jeg, og alle andre foreldre med barn både i barnehage og skole, skal måtte ta dobbelt så mange dager fri fra jobb, fordi det er så vanskelig for lærere å ta fri halvparten så mange ganger. Ikke minst siden probemstillingen med å ta fri på planleggingsdager bare eksisterer i familier der begge foreldrene jobber i skole eller barnehage.
Det er mange yrkesgrupper som har verdifull arbeidstid, og det er mange yrkesgrupper ved siden av lære som har vansker med å ta fri fra jobb når det måtte være.
|