Vis enkelt innlegg
Gammel 30-04-12, 23:30   #86
ming
i tåkeheimen

ming sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva blir neste instans?

På skolen der jeg jobber nå, har vi seks planleggingsdager, altså en mer enn det vi er pålagt. Vi har fire dager før skolestart og to dager i løpet av året. Den ekstra planleggingsdagen avspaserer vi av den tiden rektor disponerer oss i løpet av de første skoleukene (altså halvannen time her og en time der - ikke noe som merkes, siden vi uansett står til halsen i akuttplanlegging i denne perioden).

Vi hadde forøvrig vanlig dag på jobb i dag, men har av en eller annen merkelig grunn skolefri 8. juni. Her er det kommunen som legger planleggingsdagene for skole og kommunale barnehager. De private legger dagene sine selv.

Jeg er forøvrig enig i at planleggingsdagene ikke skal legges for å tekkes mindretallet "lærerpar med barnehagebarn", men det er en årlig nøtt det der, siden ingen av oss voksne får permisjon eller får lov til å ha med barn på jobb de dagene det skal planlegges/kurses/teambuildes eller hva_har_du... Da skulle jeg ønsket meg en pensjonert bestemor innen rekkevidde, gitt. Heldigvis for oss har vi minsten i privat barnehage, og de legger ikke alle plandagene etter skoleruta, så det kniper bare virkelig 2-3 dager i året.