Sv: "Vondter" som unnskyldning
Jeg måtte ta meg selv i hva jeg selv sa, jeg. Da jeg hadde bekkenløsning og et av barna plutselig ikke kunne rydde rommet sitt for han "hadde så vondt i bekkenet".
Altså; begrunnelsen var reell, men jeg tok en runde med meg selv og mannen på behovet for å stadig gjenta dette med bekkenløsningen. For jo mer jeg måtte minne mannen om at jeg sa nei eller ba ham om å gjøre visse oppgaver pga. bekkenløsningen jeg hadde i det svangerskapet, jo oftere snappet jo ungene opp dette.
Ellers har jeg vel kommet frem til at det er lov å ta feil. Jeg har et barn som etterhvert opparbeidet seg et heftig fravær pga. "sykdom". Så jeg har kommet frem til at dersom jeg tvinger ham på skolen med magevondt eller svimmelhet etc. og det viste seg å være noe i det, så får det bare bli sånn.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
|