Sv: Irland
Lille Ru har sagt så mye pent om Irland - og jeg kan skrive under på hvert et ord...
Likevel vil jeg også slå et slag for den delen av Irland som ligger i Nord...
I Nord er det fremdeles ikke så mange turister, og flere steder vil dere oppleve at folk er genuint interessert i hvem dere er og hvor dere kommer fra.
Belfast er en flott by med mye spennende historie. Derfra er det bare en kort kjøretur til Derry - http://www.derry.com/ - byen i mitt hjerte.
Det er mange musikkfestivaler i Irland, spesielt om dere reiser i tiden rundt slutten av juli og august.
Jeg husker ikke helt hvor mye det koster å ta tog, men det er ikke så mange tog som går i Irland, faktisk. Det går tog mellom Dublin og Galway og Dublin og Belfast i det minste. Buss er billig og greit - bare husk å beregne "irsk tid..." Jeg har opplevd å ta buss fra Dublin til Miltown Malbay - på kartet en svipptur - med buss tok det 7.5 timer... jeg mener, bussen måtte jo innom hver eneste lille gudsforlatte avkrok... 
Jeg vil anbefale og bo på B&B - det er mange av dem, og som regel er det trivlige folk som driver dem, og noenlunde reint.