Vis enkelt innlegg
Gammel 10-05-12, 17:40   #10
Nyx
Kan tituleres

Nyx sin avatar

Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Østenfor sol og vestenfor måne
Nyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smartNyx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vet noen hvor disse søljene er fra?

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Se bak på søljen, det skal være et stempel som sier hvem som har lagd den. Det originale Nordlandssølvet er stemplet H.R som står for gullsmed Harald Rørvik i Mo i Rana.
Vanlige kjedebutikker har ikke snøring, og selger stort sett Sylvsmidja sitt bunadssølv. Det er ikke likt, og de ansatte får derfor rullegardinen ned.

Ja, jeg har vært gjennom det der. Og jeg er fortsatt pissesur på den dårlige servicen da jeg trengte ny hekte til vesten. Heldigvis kom jeg på at resten av sølvet var i orginaleskene med navn og nummer på.

http://gullsmed-roervik.no/kontakt.htm

Mitt Nordlandssølv har de der Madonnakoppene, på den store søljen.

Det eneste stempelet som står er for sølv. Ikke noe annet.

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Hvis du finner bilder så kan jeg spørre en av landets fremste bunad-guruer for deg.

Det hadde jo vært helt fantastisk!

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Og de derre greiene i bh'er heter også skåler. Men etter som jeg husker Madonna, så er vel de mer pyramideformet?

Pyramideformet, ja!