Vis enkelt innlegg
Gammel 10-05-12, 23:43   #9
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Privatskoler i Oslo

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Den tyske skolen skal undersøkes. Jeg kan ikke akkurat si at jeg er noen mester i tysk, men jeg har greie karakterer fra tysk b-språk på videregående. Terskelen for å friske opp tysken er langt lavere. Majorstua er jo også forholdsvis sentralt.

Den tyske skolen har godt faglig fokus, og pleier å ligge særlig godt an på nasjonale prøver i matematikk. Det ser ut for meg som at de har et noe høyere nivå på matematikk enn den norske skolen, men de legger ikke i utgangspunktet mye vekt på individuell tilrettelegging. Derimot vil jo språket gjøre at norske barn automatisk får en del mer utfordring enn de ville fått i norsk skole. (Det var en stor del av vår egen motivasjon for å velge den skolen.)

Vi har, som du vet, noen års erfaring, og om du lurer på noe konkret, kan du godt spørre. Og ellers går det sikkert an å besøke dem og slå av en prat omkring gutten deres og hva de mener de kan tilby.