Vis enkelt innlegg
Gammel 11-05-12, 08:59   #7
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Privatskoler i Oslo

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Nå har jeg jo allerede et barn på den skolen hvor knerten egentlig skal begynne. Der opplever vi at de overhodet ikke har tilrettelegging i matte. Jeg har spurt etter dette, men fått beskjed om at det ikke gjøres i 1. klasse fordi de vil sikre at barna ikke bare kan sin ene regnemåte, men lærer å angripe små tallmengder fra flere vinkler. Jeg skjønner tankegangen, men hva med de barna som allerede gjør dette?

En av knertens greier er å legge sammen telefonnumre. Han finner dem i avisa, og så regner han dem sammen. Han redegjør også for hvordan han regner. Noen ganger velger han å legge sammen 4 2-sifrede tall, mens andre ganger legger han sammen de 8 sifrene. Når vi spør hvorfor han velger som han gjør, så har han gode begrunnelser. Han klarer å se hele regnestykket i en sammenheng også. Når han skulle legge sammen 15+12+5 (frorøvrig tallene til navnet OLE som er det første navnet hans og som han han også talte seg frem til helt selv), så strevde han en liten stund med 15+12 før han innså at 15+5 var enklere og da var det lettere å legge til 12 etterpå. Alt skjedde uansett på sekunder. Ting tyder altså på at han har den grunnleggende forståelsen inne.

Snuppa er også god i matte, men er bare vanlig god. Ikke i nærheten av knerten, og hun er også nesten 3 år eldre enn ham.

Jøss, så utrolig smart han er. Og bare 4,5 år! Helt vanvittig!