Sv: Trondheim eller Bergen for barn?
Opprinnelig lagt inn av millact, her.
Visste ikke at det var lepra museum der. Det var faktisk min tipp tipp tipp oldefar (kan fortsette ganske langt) som påviste lepra!
Jeg har og har hatt endel familie i Bergen, pappa vokste opp der, min stemor er derfra, så barnas "oldemor" bor der. Vi burde absolutt valgt Bergen. Det er dessuten kortest reisevei.
Jeg har jo studert et år i Bergen, men det er lenge siden, så jeg er ikke akkurat så oppdatert.
Er det greit å ta buss/bane i Bergen, kan jeg klare meg uten å ta med bilstoler? Vil gjerne slippe det.
Det var ikke så mange bergensere som visste om dette Lepramuseet heller. Vi måtte spørre mange om veien og det var ikke mange som kunne svare. Men du har jo virkelig en historie å fortelle barna dine!
Vi hadde bil, bodde på Montana Vandrerhjem ved Ulrikken. Lavbudsjett ferie. Men ungene syntes det var helt supert. Hadde med endel brettspill som vi brukte i fellesstuen om kvelden. Veldig koselig, men da veldig avhengig av bil. Vi var på Janus sitt lagerutsalg rett utenfor Bergen og fartet litt rundt. Så kollektivtilbudet i Bergen kjenner jeg ikke godt til. Bybanen gikk vel ikke veldig langt tror jeg.