Vis enkelt innlegg
Gammel 12-05-12, 12:18   #71
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Privatskoler i Oslo

Vi hadde nok også valgt montessorri om det hadde vært en i nærheten.

Det som jeg ser på som den største 'ulempen' er at det nok ikke er så stort mangfold blant barna. De fleste er etnisk norske med relativt ressurssterke foreldre. Det kan jo være en fordel. Men om man bor i Oslo, så er det fint å lære seg å omgå ulike mennesker fra ulike kulturer.

Så vidt jeg vet så har de ikke skiller mellom klassetrinnene på Montessorri, i hvert fall ikke hele tida. Men de jobber med stoff tilpasset sitt nivå sammen med elever på samme nivå (ikke nødvendigvis samme alder) Jeg kjenner folk som har barn på en sånn skole som er godt fornøyde - dette er også skoleflinke barn. Men jeg kjenner ikke saken i detalj.

En annen ting som er bra synes jeg er at det er heldagsskole. Man jobber på skolen, og så er det vel ikke så mye lekser.