Vis enkelt innlegg
Gammel 12-05-12, 13:27   #17
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Interessant tekst - Somebody that I used to know

Opprinnelig lagt inn av Gaia, her.

Jeg forklarer fireåringen at sangen handler om to personer som ikke er kjærester lenger og at mannen er lei seg for at damen ikke ville vennen hans når de sluttet å være kjærester.

Jeg forklarte også at de hadde vært kjærester og at mannen var lei seg, men det var slett ikke nok for jenta mi. "Hvorfor vil de ikke være kjærester mer?" "Hvorfor er mannen malt?" "Hvorfor maler de veggene slik?" "Hvorfor er ikke damen malt?" "Hvorfor forsvinner malingen fra damen på slutten?" Og så videre, og så videre.

Jeg føler at selv om dama på slutten er naken, så er det ikke hun som har tapt. Det er ikke hun som "går i ett med tapeten" og som henger igjen i det gamle. Når jeg setter sammen teksten med videoen, så føler jeg det som om hun har gått videre og lagt dette bak seg, mens han henger igjen og føler seg ensom. Selv om han egentlig ikke ønsket å være i forholdet og var glad da det var over.

Når jeg ser på teksten, så blir det tydelig at hun var mer interessert i forholdet enn det han var. Men han fant tydeligvis forholdet enten komfortabelt eller så ble han litt hekta på følelsen av tristhet i forholdet ("You can get addicted to a certain kind of sadness"). Kanskje særlig sett i forhold til at hun var mest interessert, så er det ekstra sårt for ham at han i ettertid bare har blitt en fremmed for henne. Og at det likegodt kan være hun som omtaler ham som "you're just somebody that I used to know"?

Når hun ikke engang vil være venner etterpå, hun som var så glad i ham at hun "you said you felt so happy you could die", så føler han nok at dette er sårt. Hva var det slags forhold de hadde?

Ja, og nå tok jeg vel i realiteten for meg hans side av saken. Hennes er nok ganske annerledes.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat