For en herlig tolkning, DM. Takk for ditt bidrag! Og takk til dere andre også. Jeg syns det har vært givende å få lov til å tolke denne teksten og videoen sammen med dere. Sangen har virkelig fått en annen dybde hos meg nå enn før jeg startet denne tråden. @Luvi: Jo mer man hører en sang og leser teksten og aktivt går inn for å forstå hva som formidles, jo mer vil man kunne gjøre en tolkning av hva dette går ut på. Jeg tviler sterkt på at evne til å tolke slike ting avhenger av om man er en enkel sjel eller ei. Kanskje det rett og slett handler om interesse? Jeg lurer på om jeg hadde vært i stand til å se alle disse tolkningene som tenåring. Som tenåring hadde jeg naturlig nok ikke levd så mye og gjort meg de erfaringene jeg har nå. Jeg føler det er en del livsvisdom i denne teksten som jeg neppe hadde forstått uten å ha levd litt. Å bli i et forhold bare fordi man finner det komfortabelt. Å bryte ut av forholdet selv om man er fryktelig glad i partneren. Smerten man kan føle når man ser at forholdet kanskje ikke var slik man trodde. At partneren ikke var den man trodde. Og så videre.