Vis enkelt innlegg
Gammel 13-05-12, 16:56   #12
carolin
Har laget seg en tittel

carolin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 70
carolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt liktcarolin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Verre enn krig

Jeg er helt enig i det Shute skriver. Det skal veldig mye til for å tape i tre rettsinstanser uten at det er klare bevis for at vilkårene for omsorgsovertakelse er til stede. Nå er det jo slik i disse sakene at man bare får høre en side av saken og da er det veldig vanskelig å danne seg et bilde men jeg tror generelt sett at barnevernet er gode på å prøve alt annet før de går til et så drastisk skritt som omsorgsovertakelse er. Jeg forstår at mor er fortvilet og det hun har vært gjennom i sitt hjemland er helt grusomt men det er ikke utenkelig at nettopp de opplevelsene har påvirket hennes omsorgsevne. Vi vet mye i dag om hvordan vold og traumatiske hendelser kan påvirke et menneske og i mange tilfeller også redusere deres omsorgsevne. Uansett en trist sak men jeg håper og tror at det er barnas beste som har vært utslagsgivende her.