Sv: Enkelte hundeeiere er rare vesener
Vår drar inn en god del sand. Hun har veldig kort pels, men noe røyting merkes jo. Ikke sikling da. Men ja, hun har jo løpetid et par ganger i året. Nå er ikke det akkurat som mens da, det er jo bare dråper, ikke syndefloden, liksom. Men absolutt en kjedleig tid, på mange måter.
Ingen tvil om at det nok grenser til galskap å skaffe seg hund, og jeg tror ikke denne (som er arvet, ikke anskaffet som valp eller egentlig helt frivillig) blir erstattet med en ny. Mannen hadde lyst på hund, jeg var lunken til tanken, så fikk vi denne, og jeg har ikke lyst på ny, og mannen vil ikke ha ny før han er pensjonist i alle fall, og barnelegen sier vi ikke trenger kjøpe ny så lenge Knerten bor hjemme i alle fall. Alt i alt, vi har en hund med forventet levetid i 3-5 år til, og etter det forventer jeg å ha et dyrefritt hjem, og det ser jeg jo egetlig frem til også, til tider. Men altså, akkurat nå ligger hunden og sover på poserer sitt som hun har dradd bort til sofaen her. Er man helt stille og tv'n trekker pusten kan man høre at hun snorker stille. Ellers merkes hun knapt. Da er det egentlig ikke så ille, altså. (og løpetiden er over for denne gang )