Sv: Din beste aprilspøk
Jeg lurte sjefen min til å tro at jeg hadde meldt ham på Reisesjekken (dere husker det gamle programmet på TV Norge på 90 tallet?)
Jeg hadde laget en faks med logoen til TV Norge på. Der stor det at han var påmeldt og de ba ham kontakte TV Norge for å bekrefte eller avkrefte at han ville delta. Han skulle sjekke opp 3 damer. De måtte ha beskjed i løpet av den dagen da det hastet fordi de hadde fått et forfall. Jeg hadde ført opp tlf. nr til TV Norge og fått en ukjent til å til å underskrive som Helge Hammelhov Berg. Sjefen var veldig usikker på om dette var alvor eller ikke. Jeg bekreftet at jeg hadde meldt ham på og aldri har jeg vel løyet så overbevisende. Etter å ha forhørt seg med flere kolleger så trodde han at dette var alvor og ringte faktisk til TV Norge. Damen i TVN sa at dessverre så kunne ikke hun se at han var påmeldt, men hun lurte på om han kansje hadde glemt hvilken dag det var! De fikk nok flere slike telefoner.
Som vi lo etterpå.
Det hører med til historien at han meldte faktisk meg på Reisesjekken en stund etterpå og jeg deltok. Det var i 1995.
En annen aprilspøk var at vi hadde en kollega som skrøt så av at han hadde jobbet så mye overtid og hadde fått så bra lønn utbetalt måneden før. Da allierte jeg og en kollega oss med sjefen på lønningsavdelingen og skrev et brev til vedkommende og sa at han hadde fått for mye lønn og at halvparten måtte betales tilbake innen en måned. Gjett om min kollega var rasende på lønningsavdelingen. Leverte brevet til sjefen sin og sa at dette fikk sjefen ordne opp i. Sjefen visste ingen ting om spøken og tok det opp med lønningsavdelingen. Da først fikk begge vite at det var en aprilspøk. Min kollega snakket ikke til oss på en uke. Nå kan han le av det, men han syns vi gikk over streken. Vi syntes ansiktsuttrykket hans da han leste brevet, var verdt alt bråket.
Vi har ledd masse av det etterpå.