Hvilke farger til gammelt kjøkken?
Jeg har som sikkert kjent kjøpt meg gammelt hus, og skal pusse opp kjøkkenet på billigste vis i nær fremtid. Budsjettoppussing ja - lavbudsjett.
Det eneste jeg vet, er at kjøkkeninnredning skal være tilnærmet hvit, og veggene i en helt lys farge.
Benkeplaten skal være i eik, eller valnøtt, har ikke helt bestemt meg enda, og jeg skal ha mosaikkfliser som går i beige, grått, brunt og hvitt over oppvaskbenk/komfyr etc. (Oppvask og komfyr står ikke på samme vegg).
Nye håndtak i stål skal også opp på alle skuffer og skap.
Kjøkkeninnredningen er veldig solid og ordentlig, og ikke noe slark i hengsler etc, så derfor skal den bare males nå, og så får jeg heller bytte ut om noen år.
Pr. dato er veggene (hold dere fast) rødrosabrune, eller hvordan jeg skal beskrive det - fæl farge i hvert fall, og kjøkkeninnredningen har profiler limt utenpå, med samme grusomme tapetet inni.
Benkeplaten er vel i furu eller noe sånt, men i og med at jeg må ha inn oppvaskmaskin, må jeg ta ut høyskap, og da må jeg ha ny benkeplate åkke som. Det er sånn gammeldags vask der også, så den skal også byttes ut.
Og nå det store spørsmålet; Er det finest med helt hvit innredning, eller en annen "hvitfarge"? Kom med forslag.
Hvilken farge på veggene?
Eneste kriteriet er at den skal være helt lys og passe sammen med innredningen.
Jeg tenkte å male dør og karmer/lister i fargen bomull, så det er jo greit om det passer sammen.

|