Tråd: Sykemeldinger
Vis enkelt innlegg
Gammel 21-05-12, 07:57   #2
Meissa
stressmonster

Meissa sin avatar

Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Sykemeldinger

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Jeg mener at dersom det er ok for politikerene å bli sykemeldt, så må det være ok for hvermansen også, og at hvermansen også skal slippe å bli skult på, bli mistenkeliggjort av de som sitter på stortinget og lager lover/forslag til innstramminger i sykepengeordningene.

Og jeg kjenner at det provoserer meg når politikere har goder som de ser på som selvfølgelige, og samtidig ønsker å gjøre livet vanskeligere for hvermansen som er langtidssykemeldt.

Jeg går nesten ut i fra at målet i seg selv ikke er å gjøre livet surt for hvermansen som er langtidssykemeldt, men å få bukt med noe som er et problem i velferdssamfunnet vårt. Det er vel ingen som snakker om å fjerne ordningen? Bare om å gjøre det vanskeligere å jukse. Oppfølging og tilrettelegging på jobb, som har vært noen av tiltakene, er slik jeg ser det goder for oss som blir sykemeldt.

Når det gjelder de sykemeldte politikerne som du nevner så aner vel ikke vi hvilke vurderinger som ligger til grunn, men jeg er ganske sikker på at psykisk belastning over tid ikke gjør underverker for helsen.