Sv: Sykemeldinger
Opprinnelig lagt inn av rine, her.
Er det mulig?
Gidder du ikke gå på skolen? Skolen sin feil
Gidder du ikke jobbe: Jobben er ikke "meningsfylt" nok eller arbeidsmiljøet er ikke bra nok.
Du tror ikke at det faktum at man faktisk får så man klarer seg, til tross for at man ikke møter på jobb eller fullfører skolen, har _en del_ med både frafall i vg.skole og sykefravær å gjøre?
For å sette det på spissen: Hva hvis jeg våkner en dag og jobben min plutselig ikke virker meningsfull lenger, i og med at mange elever dropper ut og mange heller vil surfe på nett enn å høre på meg? Arbeidsgiver sin feil? Samfunnet? Er det greit at jeg blir sykmeldt fordi "jobben min ikke føles meningsfull?"
Jeg lurer på om du har belegg for å hevde at det er veldig mange der ute som rett og slett ikke gidder å jobbe?
At mange dropper ut av skolen og dermed arbeidslivet betyr jo ikke dermed at de er giddaløse. Som regel er det ungdommer som har slitt på skolen av ulike årsaker over lang, lang tid. Det er vel ingen som ønsker å være tapere? Det synes jeg i så fall er et svært pessimistisk syn på dagens ungdom. Om dette er tilfelle er det virkelig ikke håp for velferdssamfunnet i det hele tatt.
Jeg mener NAV har noen tiltak til ungdommene, som utplassering i arbeidslivet, som de da får en liten godtgjørelse for. Absolutt ikke noe å hige etter for noen, men som allikevel kan gi ungdommer som har ramlet av arbeidserfaring, for å dermed, om mulig, forhindre at de ramler helt ut av alt.
Sist redigert av Meissa : 21-05-12 kl 14:07.
|