Tråd: Sykemeldinger
Vis enkelt innlegg
Gammel 21-05-12, 14:49   #53
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sykemeldinger

Meissa: Jeg tror ikke så mange ikke gidder å jobbe, hvis jeg sa det, var det klønete formulert. Jeg tror derimot at terskelen for å ikke møte på jobb/på skolen er fryktelig lav, nettopp fordi ting ordner seg og fordi det er så "vanlig" å være sykmeldt/gå ut av skolen uten karakterer (blander fælt nå) at det ikke nødvendigvis er noen big deal. Jeg tror nok ikke mange elsker å være langtidssykmeldte pga. av mistrivsel på jobben, eller at ungdom egentlig aldri har lyst til å begynne å jobbe, men det er så forbaska lett å velge den "lette løsningen" når det butter litt, og så forbaska vanskelig å komme seg ut av spiralen når man først har kommet inn. Tror jeg.
Jeg har jo lest den artikkelen "en trygdesnylters bekjennelser" i Dagbladet og ble, som mange andre, litt provosert. Etter noen uker kom fyren med en oppfølgingsartikkel der han gikk langt med å peke på samfunnets ansvar for at han var blitt som han var blitt. Jo, han så ikke meningen med å ha en jobb han ikke likte, men det var først og fremst et samfunnsproblem at så mange følte og handlet på samme måte som han selv gjorde.
Jeg tenker at vi har et samfunnsproblem når mange voksne mennesker slår seg til ro med at når mange velger den samme løsningen (NAV) som de selv har gjort. er det i første rekke samfunnet det er noe galt med, ikke dem selv.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat