Sv: Njulaif - nå også "alternativ"
Jeg har gått til akupunktør mange ganger, med flere plager og det har funket hver gang.
Første gang, for 12 år siden, med kronisk bihulebetennelse. Noen runder med behandling og jeg har ikke hatt en eneste bihulebetennelse siden. 
Perioder, hvor jeg har vært ekstremt sliten og tom for energi, så har akupunktur hjulpet meg.
Stress har det hjulpet mot. Husker godt en lang periode hvor jeg ga bånn gass hele dagen, var som å ha skrudd på turboen, men ikke finne av-knappen. Jeg klarte rett og slett ikke å roe ned og slappe av. Fikk noen behandlinger med nåler, og jeg fikk på en måte litt flere gir å gå på og klarte å roe ned på kvelden, selv etter å ha gått på turbofart hele dagen.
Sommeren, høst og vinter for 2 år siden, var jeg småsyk og syk hele tiden. Kun få korte perioder innimellom hvor jeg følte meg noenlunde i form.
Siden vi hadde flyttet fra bygda hvor vi bodde før, fant jeg en annen akupunktør her jeg bor nå. Han gjorde ting på en annen måte, og det tok laaang tid før jeg så noen fremgang. Men bedre ble jeg og etter det har jeg vært minimalt syk.
Så gladhistorien min. For snart 1 år siden, ble jeg operert for et stort prolaps i ryggen, etter å ha vært sengeliggende i 5 måneder. Jeg ble bedre etter op, klarte iallefall å gå/sitte. Men fremdeles veldig mye vondt. Etter 6 mnd med fysioterapi, ble jeg enda endel bedre, men fremdeles mye smerteutstråling.
Og mye smerter har det vært helt til jeg kom på at jeg kunne forsøke akupunktur. Kontaktet den "gamle" fysioterapeuten min, og juhuu ( ), etter tredje behandling, merket jeg stor forskjell.
Før akupunktur: jobbet 5 timer, med mye smerter siste timen og dermed inntak av smertestillende. Vondt resten av dagen.
Nå, etter 5-6 behandlinger: jobber 6 timer, uten smerter og uten smertestillende. 
Så det er ingen tvil at akupunktur fungerer for meg og min kropp.
Hadde jeg vært deg, ville jeg iallefall ha forsøkt noen behandlinger.
Lykke lykke til. 
|