Sv: Spinoff: Hvordan kan man hindre at barna får for mange ting?
Opprinnelig lagt inn av Darth, her.
Jeg er jo sånn jeg også, jeg mente ikke å være moraliserende. Ungene mine mangler ingenting, og minsten har for lengst skjønt at det er lurt å bli med på butikken, for da vanker det et blad f.eks. (Det tok han veldig kort tid å finne ut at mamma heller kjøper blader enn godteri, og det utnytter han maks. Og de bladene har jo utrolig mye ræl i seg, og ikke er det så mye å lese i dem heller.)
Jeg syns det er fælt når man syns at man får rukkel i barnebursdager, da foreslår jeg at man kutter ut barnebursdagene tvert - eller sier i fra at bursdagsbarnet ikke vil ha gaver. Når unger på fem-seks-sju år har vært i lekebutikken og valgt gave til kompisen, ut i fra begresede midler (her er prisen avtalt til å ligge på 100 kroner ca.), da syns jeg det er superarrogant å si at det bare er dritt.
Jeg synes det kommer mer dritt fra blader enn fra barnebursdager. I barnebursdagene kommer det stort sett ok ting. Det er mye overflødig fjas, men lite som er ubrukelig. Hos min 7-åring er det fjas som slår ann.
Jeg oppfattet deg ikke som moraliserende.