Vis enkelt innlegg
Gammel 24-05-12, 10:36   #16
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Spinoff: Hvordan kan man hindre at barna får for mange ting?

Jeg synes ikke mine har så mye ræl da. De får som regel bursdagsgaver som er 'in' i tiden, og heller ikke til jul er det så mye som ikke direkte kan brukes. Om fjerne slektninger bommer litt på alder og størrelser det gjør ikke så mye. Er det klær som ikke brukes går det til Fretex. Plasttull som vi har liggende er gjerne McDonalds-leker og noen sånne ting. Vi har også en del de vokser i fra. Etter hvert vil jeg samle opp en eske med brukbare ordentlige leker og gi til barnehagen. Har gjort det før, og synes det er veldig greit. Men jevnt over har de det egentlig greit, og jeg har ikke hatt behov til å korrigere verken den ene eller den andre. At de får ting i ny og ne i løpet av året når besteforeldre kommer på besøk, er heller ikke et problem for meg. De bor langt unna, og den gleden må de nå bare ha når de først kommer. Det meste som kommer inn her er nok fra oss selv, og ting de kjøper seg for egne penger.

En gavefribursdag ville vært litt småsadistisk spør du meg. Jeg liker ting og tang, og det gjør ungene også. Vi snakker heller ikke dritt om gaver, og lærer dem å være takknemlig for alt de får. Om en gammel oldemor har forsøkt så godt hun kunne, så er det det de skal vite. Om vi må bytte det eller fikse det på en måte, så gjøres det på kammerset, uten å fronte det på en eller annen måte.

Sist redigert av Dronningen : 24-05-12 kl 10:41.
Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat