Vis enkelt innlegg
Gammel 24-05-12, 11:45   #13
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff: Hvordan kan man hindre at barna får for mange ting?

Hos oss er det eldste som har mest ræl, hun elsker loppis og har ervervet seg en diger smykkesamling for slik og ingenting.

Hverken voksne eller barn har mengder av ting. Og heldigvis er stort sett det meste som kommer i gave ordentlige og slitesterke ting.

Hvordan vi begrenser? Tja. Vi kjøperikke ting i tide og utide bare fordi det er et godt tilbud. Et godt tilbud er bare et godt tilbud om det er noe vi trenger. Om vi arvertakker vi ja, plukker ut det vi ønsker og sender videre. Ingen grunn til å fylle opp. Dog har jeg litt problemer med å skilles av med avlagt barnetøy som jeg virkelig liker. Men jeg jobber med det.

Ellers føles det ut som om de får flere ting når de blir eldre, men det er jo forskjell på hvor stor plass sko i str 41 og sko i str 28 tar. For ikke snakke om omfanget av skolebøker og treningsutstyr.

Og enkelte ting blir forbruksvare når de blir eldre og er av den slumsete sorten. Votter, feks. I perioder kjøpte jeg fem i slengen. De var og ble borte vekk de vi hadde fra før. De sier seg selv at vi ikke snakker Reimavotter.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat