Sv: Amming av store barn
Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.
Jeg er forøvrig superskeptisk til tandemamming, spesielt av hensyn til baby nummer to, men også av hensyn til mor og hennes overskudd. Jeg tror ikke det forhindrer søskensjalusi å dele pupp, snarere tvert i mot.
Jeg tror det er riktig at vi tar mer og mer fysisk avstand fra barna våre etterhvert som de blir større. Det er bra at vi synes toåringen er diger og skitten når vi har fått en ny baby, for ellers ville vi kanskje ikke gitt babyen nok omsorg. (Selv om toåringen dagen før fødselen opplevdes som bitteliten og nusselig). Det er bra at vi får kroppene våre tilbake. Det er bra at barna blir uavhengige av oss på alle vis. Jeg synes det som er aller skumlest med amme digre unger er at man ikke vil la dem bli store. Unger liker jo vanligvis å bli store og selvstendige.
Jeg vet ikke om det er intensjonen din, men du høres veldig kategorisk ut i det du skriver, som om det du skriver er det riktige og mest naturlige. Det å amme lengre enn gjennomsnittet trenger ikke bety at en ikke vil la ungene bli store og selvstendige. Å tandemamme trenger heller ikke bety at en ikke gir babyen nok omsorg og at en skaper mer sjalusi mellom søsken.
Sist redigert av AprilRyan : 27-05-12 kl 21:45.
|