Vis enkelt innlegg
Gammel 29-05-12, 20:43   #85
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: "Utdanning skal lønne seg". Eller?

C.D: Jeg tror du misforstår. Hvis jeg forstår Koko rett, sier hun ikke at en hvilkensomhelst ingeniør kunne klart seg like godt i førskolelærerjobben som en førskolelærer. Hun sier at kravene til utdannelsen er høyere, og det må vel gå an å være med på uten at man følser seg tråkket på tærne? Som et eksempel er jo pensumet i matematikk på lærerskolen omtrent det samme som pensum på S- og R-matte på videregående. (Den matematikken man trenger for å bli f.eks lege eller ingeniør.) Med det i bakholdet, blir det jo litt feil å si at det er akkurat like krevende å bli lærer som å bli lege, eller?
Og før det høres ut som om jeg argumentere meg helt ut av hvorfor jeg streiker for tiden-jeg er fornøyd med lønna mi. Jeg har det jeg trenger og en del til, men nå streiker vi fordi vi ikke skal bli enda mer akterutseilt i forhold til privat sektor. Jeg synes rekruttering til lærer/sykepleierutdanningene er viktig, og da må lønna opp.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat