Vis enkelt innlegg
Gammel 29-05-12, 21:22   #113
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: "Utdanning skal lønne seg". Eller?

Jeg har en følelse av at man sammenlikner epler og pærer her, ikke epler og epler. Ingeniører i det offentlige tjener ikke bedre enn sykepleiere eller førskolelærere for den saks skyld. Sivilingeniører i det offentlige tjener nesten ikke bedre en gang. Da jeg jobbet i kommunen greide jeg nesten å holde tritt med nybegynnerlønnsanbefalingen for privat sektor og det var med mer enn ti års yrkeserfaring. Det offentlige betaler ikke like godt som det private. Sånn er det bare.

Utdanning lønner seg jo, hvis man har tatt en utdanning som noen er villig til å betale for. En master i kunsthistorie eller kulturgeografi er det ikke noe stort marked for, da kan man heller ikke vente å få godt betalt, men det var vel kanskje ikke derfor man valgte studiet i første omgang heller? Akkurat nå er det mangel på 16 000 ingeniører og sivilingeniører, er det da så rart at dette er yrker der man får godt betalt for tiden?

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat