Vis enkelt innlegg
Gammel 30-05-12, 07:33   #50
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kompetanse til voksne i barnehage

Opprinnelig lagt inn av shute, her.

Selvfølgelig er man ikke en nepe fordi man er i et tiltak fra NAV. Problemet, som jeg ser det, er at det later til at NAV mener det er revnende likegyldig om man er det.

Jeg kjenner til flere saker hvor foreldre mangler omsorgskompetanse - og gjerne er voldelig også, og hvor NAV er kjent med dette og likevel synes det er helt kurant at vedkommende får praksisplass i barnehage. Jeg kjenner også NAV-ansatte som uttrykker bekymring over at kolleger ikke har betenkeligheter med f.eks å plassere metadonbrukere med massiv sosial problematikk i barnehager.

Dette gjør at jeg er kjempeskeptisk til de åpenbare NAV-formidlede praktikantene i mitt barns barnehage, selv om jeg selvsagt forstår at det ikke gjelder flertallet. Det har noe med (den fullstendig manglende) tilliten til at det kvalitetssikres.

Oh. Skremmende.