Vis enkelt innlegg
Gammel 30-05-12, 13:34   #6
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: "Utdanning skal lønne seg". Eller?

Det er helt riktig at det er snakk om en så stor gruppe som streiker at det rett og slett ikke er samfunnsøkonomisk mulig å gi alle et lønnshopp. (I alle fall ikke et som gjør noen forskjell.) Jeg er også for lønnsdiferensiering av lærere, men jeg synes resultatmål er en dårlig måte å måle det på, i og med at "råmaterialet" vårt er så utrolig forskjellig. Jeg synes ikke det er spesielt sjarmerende når trynetillegg-argumentet alltid dukker opp i slike sammenhenger, men jeg skjønner jo at det er fristende å trøste seg med at det har blitt gjort urett når man ikke får samme tillegg som kollegaen får. Det er utrolig demotiverende å jobbe sammen med folk som aldri yter en millimeter mer enn det må for å unngå å få sparken.
Men hvorfor bør lærere testes hvert femte år? Holder det ikke at man hever snittet litt for å komme inn, slik at man vet at man faktisk har kompetansen man trenger i de ulike fagene? Det må da være måte på mistillit. Jeg lar meg iallfall ikke teste før testing hvert femte år er obligatorisk for alle andre yrkesgrupper også.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat