Vis enkelt innlegg
Gammel 30-05-12, 13:50   #214
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Spinoff: "Utdanning skal lønne seg". Eller?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Men hvorfor bør lærere testes hvert femte år? Holder det ikke at man hever snittet litt for å komme inn, slik at man vet at man faktisk har kompetansen man trenger i de ulike fagene? Det må da være måte på mistillit. Jeg lar meg iallfall ikke teste før testing hvert femte år er obligatorisk for alle andre yrkesgrupper også.

Det blir vel litt som i mange andre yrkesgrupper det
Der skjer jo både resertifiseringer, videreutdanninger, kurs/refresherkurs, gruppejobbing på kryss og tvers for å øke kompetansenivået hos de ansatte osv.
Det er vel like viktig for lærere at de ikke blir stående på stedet hvil kompetansemessig som det er for andre yrkesgrupper, Tiden flyr, noe kunnskapen blir utdatert, metodikk fornyes, og det også viktig at ikke store deler av det man i utgangspunktet (kanskje) kan går i glemmeboka. Også er det vel også kjekt å øke kompetansen underveis. Dessuten har jo mine karakterer på hovedfag for 15 år siden fint lite å si ift hva jeg faktisk kan og vet nå.

Dessuten, testes man ved jevne mellomrom vil det kunne oppdages om det skulle være noen kunnskapsgap der i mye større grad enn om man ikke testes - nettopp fordi det er såpass lite målbart der og da IRL, som dere lærere sier i denne tråden. Men nå mener jeg egentlig at kursing og samarbeid med andre i både samme fag og andre fag er vel så viktig som tester da.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat