Vis enkelt innlegg
Gammel 30-05-12, 14:33   #15
Zulu
Make it count!

Zulu sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff: "Utdanning skal lønne seg". Eller?

Jeg har vært borti noen forskjellige bransjer i mitt yrkesliv, men jeg har enda ikke vært borti noen som er fri for udugelige folk. Tvert i mot har tendensen ofte vært at de blir skjøvet oppover i systemet for ikke å lage rot i kjernevirksomheten. Og jada, dette gjelder også i skolesektoren.

Jeg blir litt matt av sånne diskusjoner som dette, jeg. De går i ring, og i ring, og i ring, og når vi er ferdige er vi like langt som vi var da vi startet. Fordommer blir sementert, mistanker bekreftet og ingen er kommet det minste nærmere hverandre. Jeg får lyst til å sukke litt, og si at det å jobbe i skolen ikke er noe helt magisk annerledes enn å jobbe andre steder. Det finnes flinke folk, udugelige folk og en hel mengde midt på treet. Akkurat som overalt ellers. Noe er bra i skolen, noe er dårlig, noen har gode erfaringer med skolen, noen har dårlige, noen mister jobben, noen klorer seg fast, noen synes de tjener godt, noen synes de tjener dårlig, noen trives, noen ønsker seg vekk, noen sutrer, noen gjør det ikke osv, osv. Men inni er vi like. Kumbayah, ass!