Sv: Spinoff: "Utdanning skal lønne seg". Eller?
Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.
Men rine, hvorfor kan det ikke være små grupper med kanskje 8 lærere, og en lærer som leder avdelingen? Jeg gjør jo en full jobb i tillegg til å ha personalansvar, jeg bruker da ikke et fullt årsverk på medarbeidersamtaler og lønnsevaluering?
Jeg bruker selvsagt en god del tid på veilledning og den slags, da, men det er likevel maks noen timer i uken effektivt. Ellers handler det om å følge opp at oppgavene blir utført.
Jeg kjenner ikke til noen avdelinger på vår skole som er så liten at 8 lærere kan utgjøre en avdeling alene. Avdelinga vår er delt opp i flere arbeidslag/team - disse har en koordinator (uten personalansvar). Et slikt arbeidslag består ofte av rundt 5-8 lærere. I tillegg til personalansvar og ansvar for undervisninga så har avdelingsleder et relativt stort logistikkansvar - dette tar tid. Jeg tror det er få morgener min sjef ikke blir vekket av behovet for å skaffe vikar i løpet av en times tid, og jeg tror det tar mer enn noen timer i uka å få utført selve lederjobben for en avdelingsleder på en skole.
|