Vis enkelt innlegg
Gammel 30-05-12, 19:01   #8
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Spinoff: "Utdanning skal lønne seg". Eller?

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Nei, jeg skal slutte å engasjere meg i organiseringen, altså. Mitt poeng var at hvis man vil ha høyere lønn tror jeg eneste vei er differensierte lønninger, og da mente alle at det går jo ikke, for lærere kan ikke måles, og da lurte jeg på hvorfor de ikke kan gjøre som i privat sektor og ha mindre avdelinger med delte stillinger (altså både undervisning og ledelse), og da fortrinnsvis færre i rene administrative stillinger. Jeg er ganske sikker på at det lønner seg, siden det er det privat sektor gjør, der må jo alt lønne seg.

Ellers har jeg ikke planer om å overta administrasjonen av noen skole, jeg bare lurer på hvorfor det som er normalt i andre bransjer er umulig på en skole, liksom.

Jeg syns du har et godt poeng som jeg skal gruble videre på. Det vil også gir flere lærere muligheter til "karriere" og høyere lønnsutsikter, jeg tror ikke det er en ulempe for skoleverket som sådan.

Det er ikke det at jeg mener at lærerne ikke kan, eller skal, måles. Jeg kjenner bare at angsten for resultatbasert lønn gjør at jeg sikkert ikke ser skogen for bare trær.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat