Vis enkelt innlegg
Gammel 05-06-12, 15:27   #17
gajamor
Travelt opptatt

gajamor sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Streik som sanksjonsmiddel

Hvis man tenker skole ville det vært svært effektivt om man begynte å registrere timer, og så la ned arbeidet når timene var brukt opp. "Nei, dessverre, jeg kan ikke sette standpunktkarakter på Ole, for jeg har ikke flere arbeidstimer igjen". "Kjære [pappaen til Kari], jeg kan dessverre ikke snakke med deg før i 2014, for jeg har brukt opp alle kontaktlærertimene mine."

Hvis fagforeninga hadde orket å ta et par slike konflikter, kunne utfallet blitt riktig så interessant.

Avviksskjema burde også vært brukt i mye større grad, både fra arbeidstaker for å dokumentere, men også fra organisasjonene for å vise ståa.

Men slike aksjoner er kanskje vanskelige å time i forhold til lønnsforhandlinger.