Vis enkelt innlegg
Gammel 06-06-12, 08:58   #6
Fakse
Nysgjerrig

Fakse sin avatar

Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: "Fargede bør holde seg hjemme"

Tribunene blir etter det jeg har forstått trygget ganske greit, slik at det skal være mulig å unngå problemer der. Men det hjelper jo ikke så lenge man må bevege seg i gater og på offentlige steder der det ikke er mulig å ha like strenge sikkerhetstiltak. Det som er "positivt" her kontra i Aserbajdsjan er at fotballvolden er utført av relativt små grupper med farlige og utagerende "supportere" og ikke av myndighetene slik som menneskerettighetsbruddene i Aserbajdsjan. Myndighetene forsøker faktisk å få grep om fotballvolden, og har selvfølgelig ekstra ressurser til å gjøre det nå under EM, så situasjoner er egentlig ganske mye verre der for homofile og fargede til vanlig enn den er nå, sørgelig nok. Disclamer: Jeg kan ingenting om fotballvold eller fotball generelt, har bare sett for mye TV2 nyhetskanalen nå som jeg har permisjon...

Om det er mulig å gjøre så mye for å påvirke meningene til fotballbøllene i en fei tviler jeg vel på, det blir som å forsøke å overtale ABB eller Vigrid til å skifte mening tror jeg. Men kanskje langsiktig holdningsarbeid som tar tak i ungdommer i faresonen kan være noe, dersom organisasjoner støtter eller driver med dette i denne regionen?

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat