Sv: Pusser opp gammel dør. Er det nødvendig å ta begge sider?
Hvis du bare maler på baksiden, risikerer du hvertfall at det er linoljemaling der og at hele skiten begynner å flasse og skalle av :btdt:
Vi fikk råd fra maleren om å ta hele døra på en gang, han mente den kunne slå seg selv om den var like gammel som huset (1922).
Eksen brukte ...noen... timer på å ta forside og bakside av de 7 dørene som skulle tas, og jeg malte. Men resultatet ble vanvittig flott. Naboen tok dørene omtrent samtidig - de bare dyppet dørene hele nedi et syrebad av noe slag og vips (eller de lå vel nedi der en stund tror jeg) var dørene malingsfrie.
Jeg valgte å ikke male den lille kanten nedimellom der, egentlig var planen 3 farger, med mørkegrått mellom det lysegrå og sennepsgule, men jeg fikk det ikke pent. En som er mer nennhendig enn meg eller en maler ville sikkert fått det til. Jeg brukte forøvrig store mengder tape for å få det slik.
Her er våre dører:

Her er naboens dører:

Store deler av naboens hus kan beskues her, hos Informasjonskontoret for Farge og Interiør. Det er de som lager de inspirasjonsbladene man får hos fargehandlere bl.a. De var inne som konsulenter hos naboen, hjalp dem med fargevalg og slikt. Det ble KNALLFINT. Og god inspirasjon, vil jeg tro 
Både jeg og naboen har forøvrig brukt den boka du har vettu, som utgangspunkt og inspirasjon for fargevalg 
Sist redigert av m^2 : 21-02-18 kl 18:12.
|