Sv: Kø på flyplass og spedbarn
Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.
Nå høres du hvertfall ut som en litt obsternasig ingen-gjorde-det-for-meg-så-da-skal-heller-ingen-andre-få-type. 
Nei fysj, det skulle ta seg ut om jeg ikke fikk grafset til meg flest fordeler. 
Men altså, seriøst. Jeg synes vi har for dårlig køkultur her i landet, og jeg synes det er for mange som er opptatt av hvordan de kan få presset seg foran selv, uten å tenke på at andre også har synlige eller usynlige behov for å få foran. Jeg har ikke noe i mot at de som har faktiske behov for det får gå foran i en kø eller får ekstra hjelp på annen måte, men jeg forstår ikke at alle gravide eller alle med små barn skal ha behov for denne typen ekstraordinær behandling. F.eks på gravidetreningen jeg går på, er det alle typer gravide. Tvillinggravide som løper på fjelltur uten probleme, og de som knapt klarer å gå fra parkeringsplassen og inn til treningslokalet. Like så med eldre, rullestolbrukere og småbarnsforeldre, noen klarer seg helt fint, andre kan ha stort behov for assistanse og hjelp. Ved å dra alle i en gruppe over en kam som hjelpetrengende tar man jo ressurser fra de som virkelig trenger hjelp, samtidig som man undergraver god køkultur.
|