Vis enkelt innlegg
Gammel 06-06-12, 22:10   #12
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pusser opp gammel dør. Er det nødvendig å ta begge sider?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Det med male over linolje. Sikker?? Du har sett hvordan det ser ut hos oss, ja? Malingsflak som flyr av gårde med vinden... Jeg begriper rett og slett ikke hva jeg skal gjøre der.

Ja, han sa det ganske sikkert kom til å gå bra, også listet han opp noen grunnings- og malingstyper som vi skulle bruke. Og det er jo en kjennsgjerning at det er linolje innerst og oljemaling ytterst på kledningen her fra før, uten at det har vært et problem hittil. Han sa også at det var de som leverte malingen til huset vårt sist det ble malt, og at det ikke var fire-fem år siden huset ble malt, som naboene hevder, men heller ti-tolv år, og at det er hovedårsaken til at malingen flasser. (Tenk å ha en butikk i nærheten der de husker slikt! )

Jeg skal dobbeltsjekke med den andre ekspertmalerforetningen i Trondheim, og høre om de sier det samme, men jeg tror det skal gå her altså.

Og ta for all del ikke mitt ord for at de funker på ditt hus! Har du hatt en malermester på befaring? Hvis ikke ville jeg investert i det, før jeg rev ned kledningen. Og hvis du får beskjed om at det ikke vil funke på ditt hus, så er det kanskje en løsning og skrape ned alt og male med ny linoljemaling? Jeg kan ikke tro at det blir dyrere enn å sette opp ny kledning? Men jeg har aldri malt en fasade på et trehus før, så dette er bare spekulasjoner fra min side altså.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat