Sv: Gratisprinsippet i skolen
Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.
Selvfølgelig har dette noe med gratisprinsippet i skolen å gjøre. Dette er jo nettopp en måte å omgå denne regelen på, enten man liker det eller ikke. Det er ikke lov lenger å arrangere denne turen i skoletiden.
Jeg er i tvil angående denne ordningen selv, og syns slett ikke det er noen perfekt måte å gjøre det på.
Når det gjelder det med å ha forståelse for forskjellige familiesituasjoner så trenger du ikke bekymre deg for meg når det gjelder dette, jeg har ganske stor erfaring med det fra mange områder.
Turen mine gutter har vært på har forresten ikke kostet fullt så mye som det du nevner her.
To av jentene i klassen hadde allerede solgt vafler en lørdag og fått inn 1500, forresten. Så i løpet av tre år burde det være mulig å spare opp litt.
men hvis det er i høstferien så er det vel ikke en skole-tur
i hovedinnleggers tilfelle har de litt i overkant av ett år å spare på og det ble nevnt her at i mange tillfeller er det 18års grense på dugnads-arbeide og det resuloterer jo i at det er foreldrene som må stå på her også og det er ikke noe galt i det annet enn at skolen SKAL være gratis, 7500,- for tur til polen er ikke gratis
2200,- til leirskole er ikke gratis selvom man kan spare fra første klasse, det er gratis-prinsippet som diskuteres ikke sant