Sv: Grader av moderering (spesielt i blogger)
Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.
Jo, men som privatperson har du ikke mer ansvar for å si fra tidlig enn det alle brukere har, ikke sant? Det er der selvjustisen i forumet kommer inn. Og hvis ikke selvjustisen korrigerer tilfredsstillende, så trer moderatorene inn. Som overalt ellers.
Nei, men som moderator føler jeg at jeg er ansvalig å si ifra når folk nærmer seg en grense, og ikke sitte på gjerdet og si ifra etter at de har gått over den.
Faktisk oppleves det som mer eller mindre infamt fra min side, og skulle sitte og lese blogger, vurdere hva som står der og bare vente på at folk skal gå over grensen. Fra min side oppleves det som mye mer fair å bare si ifra (og forhåpentligvis på en OK måte! Det er i alle fall intensjonen, om ikke bestandig resultatet.)
Opprinnelig lagt inn av Smilefjes, her.
For meg er det slik at det oppleves ganske drøyt om en som ikke har tilgang til min blogg plutselig føler seg velkommen til å kommentere der.
Men du opplever det altså som OK hvis vedkommende sitter og venter på at man skal krysse en grense?
Opprinnelig lagt inn av Smilefjes
Enten er man modde og går inn med tilgangen man har utelukkende fordi man er modde - da er man inne i rollen som modde og modererer eller lar være. Eller så er man privat, og da har man tilgang privat. Det er ikke noe mellom der syns jeg.
Dette fungerer jo ok i alle situasjoner hvor det er helt fastsatte grenser, men jeg opplever jo det vi snakker om nå som områder hvor det eksisterer store gråsoner. Ting som kanskje ikke er heeeeelt OK, men ikke noe overtramp heller.