Vis enkelt innlegg
Gammel 13-06-12, 13:44   #1
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Klarer jeg dette, tro? Bill.mrk. barnebursdagskakenovise

Vesla fyller snart ett år, og jeg skal bake kake. Selve kaken er grei skuring, sjokoladekake er planen. Men så har jeg jo lyst til å gjøre litt utav den, da. Siden Timmy time er blant favorittene for tiden, tenkte jeg å lage et par av figurene derfra og sette dem oppå, og så kanskje litt blomster eller et eller annet annet som passer inn.

Jeg kan veldig lite om dette her, men etter litt googling og søking på Cacas har jeg kommet frem til noe jeg tror kan funke. La meg sjekke med ekspertisen:

Sukkerark i grønt kan brukes til gress, ja? Bare som en bunn altså, jeg har ikke tenkt å LAGE gress, men ha det under figurene.

Når det gjelder selve figurene, funker det å kjøpe marsipan og lage dem av det? Jeg har ikke ork eller tid til å drive og farge masse sjøl, men ser at en får kjøpt farget marsipan. Det er vel greit, eller? Og de figurene kan jeg lage god tid i forveien og lagre på et vis til jeg skal bruke dem neste helg? Fondant og sånt føler jeg er for videregående, marsipanfigurer kan jeg. Sånn noenlunde.

Går dette bra, tro?