Vis enkelt innlegg
Gammel 17-06-12, 15:52   #19
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Eneste etnisk norske elev i klassen

Jeg mener i hvert fall at skoler med høy andel elever med annen språk- og kulturbakgrunn enn norsk er dømt til å tryne om de ikke går til oppgaven med et veldig høyt bevissthetsnivå om hva som kan være vanskelig. Det går ikke an å late som om alle barna har samme forutsetninger, og det er helt nødvendig å overbevise foreldrene om at man har et gjennomtenkt forhold til de potensielle problemene og et godt system for å håndtere det. Ellers går det ikke bra og man vil skremme vekk ressurssterke foreldre (fra alle etniske bakgrunner, for øvrig, det er da vitterlig ikke bare norske foreldre som er opptatt av at barna deres skal gå på en bra skole, snarere tvert imot!).

Det jeg liker på vår skole er at vi har gjennomført nivådelt undervisning i form av TiEy, og en veldig god og gjennomtenkt aktivitetsskole (SFO) med mange og gode tilbud og relativt stabilt personale. Jeg tror man kommer langt med det. Og så er det naturligvis opp til foreldrene å ikke stirre seg blinde på prosenttall.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat