Sv: Jeg er rystet (bt-oppslag)
Jeg oppfatter damen i avisa som irritert over at butikken etter hennes syn ikke overholdt sin egen garanti. Altså at det var villedende markedsføring og hun blir behandlet dårlig når hun forsøker å benytte seg av det.
Sitat:
- Da jeg påpekte prisgarantien, tilkalte kassadamen en annen ansatt. Denne ansatte sa at jeg bare kunne glemme å få dobbelt tilbake for alle jordbærene, sier Yndestad.
Sitat:
- Sjefen som var på jobb da, ga meg dobbel pris igjen. 3302 kroner. Hun sa jeg skulle få pengene siden jeg var så påståelig, sier hun.
Sitat:
Jeg følte nærmest de ansatte ble sure på meg fordi jeg benyttet meg av kvalitetsgarantien, sier Yndestad.
Kiwi er vel franchise-butikk? Er det noe sted der en sånn tilbakebetaling på et såpass stort beløp vil komme frem for KIWI-kjeden selv og reflektere dårlig på butikkens evne til å selv plukke ut dårlig frukt etc?
Jeg ser for meg at de ansatte "du kan bare glemme å få pengene" og butikksjefen "du får det bare fordi du er så påståelig" provoserte og jeg kan tenke meg at den motviljen først og fremst kanskje er en motvilje mot å tydeliggjøre for ledelsen at butikken selv har tabbet seg ut. Først med å bestille for mye, så med å la varene bli liggende ute lenger enn det frukt- og grøntimaget Kiwi ønsker i sine butikker tilsier, i håp om at de skal bli solgt allikevel.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou
|