Sv: Får din nylig fylte 18-åring reise alene til syden?
Opprinnelig lagt inn av Avatar, her.
Vel, da har du ikke vært mye i syden eller? Farene er ganske anderledes. Sterkere alkohol (som til og med vi voksne kan reagerer på), anderledes kvinnesyn pga kulturforskjeller (mange steder), etc.
Jeg er ikke spesielt redd for at mine jenter skal ha sex. Men jeg er veldig redd for at de skal bli dritings pga kombinasjon sterk alkohol og varme, og kanskje bli utnyttet og i verste fall voldtatt. Jeg ser jo hvor pågående utenlandske gutter er mens jeg er sammen med jentene, tror ikke det blir mindre når jeg ikke er der.
Jeg har vært i syden nok til å vite at det er elementer der som kan være annerledes enn her. Problemet med pågående gutter som prøver å utnytte fulle ungjenter (eller omvendt) møter man mett av uansett hvor man velger å feste, mener nå jeg. At de blir litt ekstra pågående ovenfor blonde nordiske jenter, eller at en del nordiske jenter lett lar seg bedåre av mørkt hår og nøttebrune øyne, ja det er en del av sydenpakka. Men alt i alt, ikke mye verre enn det som foregår en alminnelig fredags-/lørdagskveld på byen her i gamlelandet.
|