Sv: Får din nylig fylte 18-åring reise alene til syden?
Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.
Ja, jeg mener på ingen måte at jeg tror at de bare drikker cola og legger seg fint klokka ti. Men det er faktisk litt frekt å stadig komme med at alle attenåringers foretrukne ferieform er harrytur og stupfylla på partysted. Og hvis en sier noe annet er en naiv og lettlurt og skulle bare visst. Det er faktisk ikke alle ungdommer som melder seg på Paradise Hotel heller.
Nå diskuteres jo ikke ungdommers foretrukne ferieform her? Det som diskuteres er 18-åringer i syden, og jeg tok det på en måte for gitt at HI tenkte på et type partysted i spørsmålet. At mange 18-åringer hverken ønsker eller drar på den type tur, er jeg fullt klar over, men det blir noe annet.
Det er flott at man har oppdratt barna så de velger noe annet, men har de først valgt et slikt sted, er det for meg mindre relevant hvor fornuftige er. Jeg synes man bør være eldre enn 18 når man opplever slike steder uansett fordi settingen er utrolig spesiell og fordi man kan bli viklet inn i uønskede hendelser. det betyr ikke at jeg føler jeg kunne nektet en 18åring å reise, men jeg hadde ikke støttet det på noen måte.
|