Vis enkelt innlegg
Gammel 04-04-07, 09:36   #64
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Litt rødvin i konfirmasjon?

Jeg vil ikke lese ferdig tråden fordi jeg er redd for at den handler om noe helt annet på slutten.

Jeg ser ikke noe galt i å servere vin til maten i en konfirmasjon. Jeg ser svært få situasjoner der det er 'feil' å la voksne mennesker drikke det de har lyst til å drikke til maten.
Selv vil jeg helst ha vann eller brus til mat, og regner med at jeg får det selv om andre drikker vin.

Barn og ungdom varierer veldig i sitt syn på alkohol. Om konfirmanten som er 'hovedgjest' denne dagen er prinsippiell motstander av alkohol så bør selvsagt dette respekteres, men svært få ungdommer er det. Og svært få ungdom har problemer med at noen drikker vin til maten. Stort sett er vel ikke det noe de tenker over en gang?
Om 15-åringen er interessert i alkohol eller ikke er vel lite relevant for saken?

Jeg håper at de barna som vokser opp rundt meg vokser opp med et sunt og avslappet forhold til alkohol. Og de kan gjerne forbinde det med noe de voksne drikker til maten.
Det ville vært flott.

Jeg føler egentlig at man verken behøver å argumentere for å ha vin eller ikke ha vin til maten. Men om man først skal argumentere så syns jeg "vi lar vær å ha vin til maten siden 15-åringen ikke får drikke" er et litt tullete argument.