Vis enkelt innlegg
Gammel 19-06-12, 18:36   #5
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: 18-55 kitobjektiv, bruksområde? Hva mer trenger man?

På ønskelista di fremover ville jeg satt:

0. En bok. Understanding exposure er bra.

1. Et 18-200-objektiv (da får du zoom nok til å ta bilder litt lengre unna. Veldig greit allroundobjektiv som ofte vil bo på kameraet). Jeg ville ha satset på 18-200 istedenfor f.eks 55-200 fordi du da slipper å bytte objektiv hele tiden selv om du da får litt lavere kvalitet ofte enn et objektiv med mindre zoom.

2. Ekstern blitz. Denne hadde jeg satt øverst om det var høst, men nå er det sommer og du trenger den ikke så mye. Du bør ønske deg den før det blir mørkt ute hvis du vil ha gode innendørsbilder.

3. 50 mm objektiv med god lysstyrke (f1,4 eller 1,8), veldig fint objektiv å bruke til mye og god innendørs med litt svakt lys. Evt en makrolinse på 80mm eller så.

Etter dette er du blitt så utstyrsnerd at du har forlenget lista di selv.