Sv: Neste år blir det .. tja. Hjemmeferie? Lang hatmail
Akk. Jeg har tydeligvis gjort for dårlig forarbeid med tanke på flyturen, for jeg visste ikke at man kunne forhåndsbestille (reiste for øvrig med Air Europa) plasser og heller ikke at det fantes basinette. 
Dette er vår første "ordentlige" ferie etter at vi fikk barn, jeg hadde så lyst til at det skulle bli fint og noelunde behagelig. Jeg har ofte følt at jeg er en kjiping som heller blir hjemme enn å dra ut på eventyr, og tenkte at nå (!) skal jeg dra avgårde med familien og gjøre noe som er utenfor komfortsonen og som sikkert blir gøy allikevel.
Jeg har reist mye i Europa og i Sydenland (men ikke charter) tidligere, men altså ikke med barn.
Jeg behøver ikke gnåle i vei om Knøttets natur eller avsløre hemmelige fakta om min familie - men de første dagene sendte jeg alle ut på trilletur for å få Knøttet i søvn; de kom alle tilbake med ungen svett og tårevåt på armen. Så da gadd jeg ikke gjøre det flere ganger, gjorde heller selv.
Jeg fikk også mannen til å være på hotellrommet mens jeg badet med de to eldste; det gikk maks en halv time før knøttet var hysterisk av en eller annen grunn og jeg måtte løpe opp med bikinivåte klær.
Så det var rett og slett ikke så lett og ganske mye pes.
Et annet aspekt var at jeg var usikker på væskebehovet til babyen når han svettet så mye og det var så varmt, så jeg likte å tilby mm ofte i tilfelle han var tørst. Hadde jeg visst at det skulle være så varmt hadde jeg nok tatt med flasker og øvet på vanndrikking hjemme.
Sååh. Jeg sitter jo her og lurer litt på om dette er et signal om at jeg ikke skal gjøre ting som jeg instinktivt stritter imot (= at det ikke passer for meg og oss). Eller om jeg skal prøve igjen om noen år.
Valget av reise var for øvrig basert på følgende:
- juni pga. fullamming og temperatur på Mallorca
- relativt kort flyreise
- Knøttet hater å kjøre bil
- at vi bor på Vestlandet, så veien til utlandet er lang om man ikke tar fly