Vis enkelt innlegg
Gammel 04-10-06, 20:10   #5
mehmet
Går stille i dørene

mehmet sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Midt på, sånn cirka
mehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smartmehmet imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Punktum i overskriftene

Opprinnelig lagt inn av cora, her.

Hvorfor stor bokstav etter smiley'en? Jeg ville kun hatt punktum helt til slutt. Og beklage er da ingen selvstendig setning. Og'en binder sammen to setninger, og da skal det ikke være stor bokstav.

Enig med deg, cora:

Sitat:

Må bare bøye meg i støvet og beklage.

MEN, jeg er ikke enig i apostrofbruken din, siden vi nå er inne på temaet. Det heter vel smileyen og og-en (jeg ville sagt og-et).

Opprinnelig lagt inn av Scarlett

Men hva med punktum FORAN smileyer? Siden dette er nybrottsarbeid, har jeg laget min egen regel, som tilsier at smileyer fungerer på samme måte som ellipser, nemlig at punktum ikke er påkrevd når det forekommer. Stor bokstav etter er obligatorisk.

Ja (og i henhold til tråden om at et smil ikke er et punktum), jeg vil ha punktum før smiley. Derimot kan jeg av og til sette en smiley midt i en setning, så jeg mener ikke det er obligatorisk med stor bokstav etter.

mehmet er ikke aktiv   Svar med sitat