Vis enkelt innlegg
Gammel 05-04-07, 10:05   #115
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Litt rødvin i konfirmasjon?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jeg og de fleste av mine klassekamerater lå dritas en eller annen plass så og si hver helg på ungdomsskolen. Et vanvittig flertall ungdom på 14 + drakk på den tiden, kan bare huske at det var "sossene" som holdt seg unna. Håper det er blitt bedre nå.

Nå kommer sikkert mange med "naive, godtroende Olympia" tilrop, men det får så være.

Jeg våger å påstå at de barna som "ligger dritas så å si hver helg i ungdomsskolen" har særdeles sløve foreldre. Når vi snakker barn i tretten og fjortenårsalder så synes jeg de trenger å være hjemme i helgene FØR foreldrene har lagt seg. Og det er ganske vanskelig for en fjortis å være sørpedritings og komme hjem uten at foreldrene skjønner det. Hadde det vært min fjortis hadde festen neste helg vært avlyst, helt klart. Og når de sover over et annet sted, så forventer jeg samme oppførsel av foreldrene til den de sover over hos. Alles barn kan være søkkfulle en gang i ungdomsskolealder, men det skjer da vitterligen ikke hver helg... Hva slags regler var det hjemme hos dere at du klarte å gjøre det uten at de merket det? Trengte du ikke være hjemme i helgene?

Jeg skjønner at det blir mye vanskeligere med en gang unga nærmer seg 16 og 17, men 13-14åringer tror jeg at foreldrene kan unngå å la seg drikke full hver helg. Greit, så er vi de kijpe foreldrene som krever at barna er hjemme først av alle andre festdeltakere, men det kommer jeg i så fall til å være rimelig stolt av.

Det er som Stein Erik Ulvund sa på TV om hjemme-alene-fester: De foreldrene som lar barna gå på fest uten å vite hvor de er, om det er voksne hjemme osv flere ganger på rad kan man vel beskylde for å ikke følge med. Og det at alle andre gjør det betyr ikke at man som forelder må tillate det ogsål.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat