Vis enkelt innlegg
Gammel 05-04-07, 15:57   #133
Pia
Princess Skids and Scars

Pia sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 50
Pia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt liktPia er virkelig godt likt
Standard

Sv: Litt rødvin i konfirmasjon?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Man kan ikke GARANTERE noen ting. Men ikke kom og fortell meg at det er null og niks forskjell på alkoholvanene til de ungdommene som har foreldre som blander seg og bryr seg, og de som ikke har det!

Generellt sett så er det nok det, men du har vel hørt om "prestedattra som drikker seg drita hver kveld"? Mine foreldre stolte veldig på meg. De var nok noe naive men absolutt ikke uengasjerte. De var de første til å komme å hente meg og venner om jeg trengte det, jeg måtte ringe hjem om jeg skulle sove borte helt til jeg flyttet hjemmefra som 22 åring.

En venninne hadde foreldre som var overengasjerte iforhold til mine. De kjørte rundt hele nærområdet for å lete etter henne, uten noe egentlig grunn. De leste dagboka hennes for å ha oversikt over henne. De dukket opp på bussholdeplassen å ba om å få gå igjennom sekken hennes. Alt dette uten at hun hadde blitt fersket på noen måte.
Vi drakk ganske nøyaktig like mye og ofte. Vi begynte rett før vi ble 16, lenge etter at foreldrene hennes begynte "overvåkningen".

Jeg er klar over at dette kun er to personlige erfaringer og har lite å si for gjennomsnittet sånn sett, men mitt inntrykk er at det ikke alltid hjelper at foreldrene blander og bryr seg. Men det er klart, bekjente som hadde foreldre som ga faen festet nok mer og hardere enn oss. Og gjør det enda.

Pia er ikke aktiv   Svar med sitat